Register a SA Forums Account here!
JOINING THE SA FORUMS WILL REMOVE THIS BIG AD, THE ANNOYING UNDERLINED ADS, AND STUPID INTERSTITIAL ADS!!!

You can: log in, read the tech support FAQ, or request your lost password. This dumb message (and those ads) will appear on every screen until you register! Get rid of this crap by registering your own SA Forums Account and joining roughly 150,000 Goons, for the one-time price of $9.95! We charge money because it costs us money per month for bills, and since we don't believe in showing ads to our users, we try to make the money back through forum registrations.
(Thread IKs: Nenonen)
What should the presidential powers be in 2020?
This poll is closed.
UNLIMITED!!!! URKKI 2.0!!!!!! 3 23.08%
Sauli should be allowed to telecast to our homes whenever he pleases, but that should be the limit. 2 15.38%
He should be limited to writing mildly worded letters to HBL and other provincial newspapers. 2 15.38%
None. More power to Sanna & Katri & Maria & Li & Anna-Maja & Jenni! 2 15.38%
Unlimited, but every decision must be subject to a plebiscite. 0 0%
None, but the president's life must be video streamed 24 /7 for the duration of their term, with no censorship. 4 30.77%
Total: 13 votes
[Edit Poll (moderators only)]

 
  • Post
  • Reply
Herman Merman
Jul 6, 2008
lol, lmao even

https://yle.fi/a/74-20086906 posted:

Nykyinen voimassa oleva ampuma-aselaki tuli voimaan vuonna 1998. Sen mukaan itsepuolustus ei ole ampuma-aseen lainmukainen käyttötarkoitus, joten tällaiseen tarkoitukseen aselupaa ei voi enää myöntää. Lain pykälä 121 kuitenkin määrittelee, että aikaisemman lain nojalla annetut luvat jäävät lupaehtoineen voimaan.

Vuonna 1995 myönnettiin yhteensä 94 858 ampuma-aselupaa, joista 6,5 prosenttia myönnettiin suojeluperusteella.

Ampuma-aselaki ei suoraan kiellä edes aseen käsittelyä päihtyneenä, mutta laissa säädetään aseen haltijan huolellisuusvelvollisuudesta.

mikään laki ei suoraan kiellä luvallisen ampuma-aseen tuomista ravintolaan, jos henkilöllä on sen kantamiseen hyväksyttävä syy.

Järjestyslaki puolestaan kieltää kyllä muun muassa luvattomat teräaseet, jouset, vaijerit, kuulat, ilma-aseet, puhallusputket ja jos jonkinlaiset vahingoittamiseen soveltuvat esineet julkisilla paikoilla, mutta ampuma-aseiden osalta laissa viitataan vain ampuma-aselakiin.

quote:

Itä-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Samppa Holopainen ei ota kantaa Vornasen aselupaan.

– Ampuma-aselain säädösten mukaisesti asia on salassapidettävää, joten en voi vahvistaa tietoa, poliisipäällikkö Samppa Holopainen sanoi torstaina.
Finland apparently has a large number of nutcases who have a legal, grandfathered, classified permit to carry a gun for "self defense" while completely shitfaced.

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Ihmemies
Oct 6, 2012

doverhog posted:

Äänestän varmaan Hakkaraista vaaleissa vitsinä.

Sama

Goatson
Oct 21, 2020

The real 12 points was the Thug-Friends we made along the way

Herman Merman posted:

lol, lmao even



Finland apparently has a large number of nutcases who have a legal, grandfathered, classified permit to carry a gun for "self defense" while completely shitfaced.

Excuse me, these shitfaced patriots are the main line of defense against the hordes of lakko-vassari and their lethal flags wooden stakes

Triple A
Jul 14, 2010

Your sword, sahib.
itse en näe mitään väärää aseluvissa sille että saat jonkun sianlahtauspistoolin itsepuolustukseen niin kauan kun et ole niin tyhmä että otat sen matkaan baariin jossa sitten alat räiskimään ukkoja jotka tulee vittuilemaan sulle

Andrast
Apr 21, 2010


Triple A posted:

itse en näe mitään väärää aseluvissa sille että saat jonkun sianlahtauspistoolin itsepuolustukseen niin kauan kun et ole niin tyhmä että otat sen matkaan baariin jossa sitten alat räiskimään ukkoja jotka tulee vittuilemaan sulle

jos joku on sellanen tyyppi joka haluaa pistoolin itsepuolustukseen niin on myös tyyppi jolla ei missään tapauksessa pitäisi olla aseenkantolupaa

Nenonen
Oct 22, 2009

Mulla on aina kolkyt donaa taskussa

Andrast posted:

jos joku on sellanen tyyppi joka haluaa pistoolin itsepuolustukseen niin on myös tyyppi jolla ei missään tapauksessa pitäisi olla aseenkantolupaa

Tuo on woke puhetta. Aseistettu yhteiskunta on kohtelias yhteiskunta :tipshat:

doverhog
May 31, 2013

Defender of democracy and human rights 🇺🇦

Triple A posted:

itse en näe mitään väärää aseluvissa sille että saat jonkun sianlahtauspistoolin itsepuolustukseen niin kauan kun et ole niin tyhmä että otat sen matkaan baariin jossa sitten alat räiskimään ukkoja jotka tulee vittuilemaan sulle

Missä tilanteessa sitä itsepuolustusta yleensä tarvittaisiin, jos ei baarissa, tai nakkijonossa? On paras. että kenelläkään ei ole aseita mukana.

Koska olen 194 cm ja 100 kg ja treenaan joka päivä, niin erityisesti en halua että urpot kantaa aseita tai veitsiä. Se on tavallaan epäreilua mua kohtaan. :moonrio:

Rappaport
Oct 2, 2013

doverhog posted:

Missä tilanteessa sitä itsepuolustusta yleensä tarvittaisiin, jos ei baarissa, tai nakkijonossa? On paras. että kenelläkään ei ole aseita mukana.

Koska olen 194 cm ja 100 kg ja treenaan joka päivä, niin erityisesti en halua että urpot kantaa aseita tai veitsiä. Se on tavallaan epäreilua mua kohtaan. :moonrio:

Ryhmä-X-juonitematiikkaa lainaillen, tuon kaltaiset ihmisjärkäleet tulisi itsessään rekisteröidä aseiksi ja laittaa luvanvaraiseksi, ja varmuustoimenpiteenä yleisen turvallisuuden takaamiseksi asettaa turvasäilöön jollekin mukavalle metsäleirille.

doverhog
May 31, 2013

Defender of democracy and human rights 🇺🇦

quote:

laittaa luvanvaraiseksi

Lupaa voisi kuitenkin poliisilta hakea?

Rappaport
Oct 2, 2013

doverhog posted:

Lupaa voisi kuitenkin poliisilta hakea?

Ehkä sieltä leirin suojista sitten.

Fish of hemp
Apr 1, 2011

A friendly little mouse!
Mulle kävisi se, että aseita itsepuolustukseen myönnettäisiin vain naisille.

Rappaport
Oct 2, 2013

Aseista toisaalle, kepunuorilta tuli hieno ehdotus:

Iltaluru posted:

Keskustan nuorisojärjestö Keskustanuoret linjasi sunnuntaina, että seksityöstä on saatava maaseudun kantava elinkeino.
Keskustanuorten puheenjohtaja Jere Tapio kertoo, että taustalla on kansalaisaloite seksuaalipalvelujen myymistä ja ostamista säätelevän lakikokonaisuuden muuttamiseksi.
– Aloitteemme ydin on käytännössä sama. Seksityö ei ole Suomessa kiellettyä, mutta nostamme esiin sen, että lainsäädännön epäselkeys johtaa siihen, että seksityötä vapaaehtoisesti harjoittavan on vaikea vuokrata toimitiloja, saada pankkitiliä ja muita palveluita, koska riskinä nähdään, että he voivat osallistua paritukseen, Tapio kommentoi Iltalehdelle sunnuntaina.
– Tämä epäkohta pitää korjata tilanteessa, jossa Suomeen tarvitaan työtä ja ennen kaikkea inhimillisestä näkökulmasta. Tällainen ammatin harjoittaminen on tehty hyvin hankalaksi, turvattomaksi ja samalla ihmisiä toiseutetaan yhteiskunnan silmissä, Tapio jatkaa.

– Tunnistamme, että seksityö voisi tuottaa uudenlaista työtä ja elinvoimaa maaseudulle. Ei ehkä ehkä niin, että se olisi keskeinen osa elinkeinorakennetta, mutta toisi kuitenkin uutta virtaa maaseudulle.

Bordelleja böndelle ja Suomi nousuun!

Fish of hemp
Apr 1, 2011

A friendly little mouse!
Jos ei kepunuoretkaan enää pysty keksimään maaseudun elävöittämiseksi muuta kuin tällaisia meemiläppäaloitteita, niin voitaisiinko jo myöntää, että maaseutu on kuollut?

Nenonen
Oct 22, 2009

Mulla on aina kolkyt donaa taskussa
Mutta vuoden alussa voimaan tullut eläinten hyvinvointilaki kieltää eläimiin sekaantumisen?!?

Goatson
Oct 21, 2020

The real 12 points was the Thug-Friends we made along the way
Missä laki, joka kieltää Kepun sekaantumasta yhteiskuntaan?

doverhog
May 31, 2013

Defender of democracy and human rights 🇺🇦
Tosta on olemassa jo kansalaisaloite https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/13300, ja asia sinänsä on kannatettava. On toki huvittavaa, että Kepu koittaa tähänkin sekoittaa maaseudun tulevaisuuden.

Nenonen
Oct 22, 2009

Mulla on aina kolkyt donaa taskussa
Jospa tämä nyt jo toimisi?



quote:

Miehen ajatuksen taustalla oli saada myös muuttotappiollisen kotikuntansa syntyvyyskäyrä kasvuun.

Herman Merman
Jul 6, 2008

doverhog posted:

Koska olen 194 cm ja 100 kg ja treenaan joka päivä, niin erityisesti en halua että urpot kantaa aseita tai veitsiä. Se on tavallaan epäreilua mua kohtaan. :moonrio:
I'm in favor of allowing people to carry a weapon for self defense as long as the weapon is a Crocodile Dundee knife

DanTheFryingPan
Jan 28, 2006
I'm in favor of allowing people to carry doverhog as a weapon.

Goatson
Oct 21, 2020

The real 12 points was the Thug-Friends we made along the way
1 doverhog per ruokakunta, but they must be registered and can't cast votes in any election for the risk of vitsi-jytky

No. 1 Callie Fan
Feb 17, 2011

This inkling is your FRIEND
She fights for LOVE
Yle going around asking parliamentarians if Tiktok, that app that makes people dance on camera, is a vile commie threat and thus be banned. Almost half say yes, while half aren't sure, with a small margin saying no.

In my opinion It's a convenient punching bag compared to the other big players like Zuck, we should all move back to IRC-galleria.

Darkest Auer
Dec 30, 2006

They're silly

Ramrod XTreme
Social media as a whole is terrible, but social media controlled by an authoritarian dictatorship expressly for the purposes of eliminating dissent abroad is worse.

Keisari
May 24, 2011

Yeah, I mean, if you honestly think that a social media app controlled by a totalitarian regime is even remotely comparable to a publicly traded western company, I don't even know what to tell you.


On other matters, I just watched this video and found it interesting and I wonder what other finngoons think: https://www.youtube.com/watch?v=sqQ9ZnJ-F0c

Previously I thought that Finland would have quite dubious chances of repelling Russia (because there aren't very many of us), but my opinion changed when I watched it. I mean, on the other hand it gives big "FINLAND STRONK!" -vibes, but on the other hand I was baffled and horrified (in a good way) when I saw the Russian road systems. I mean, the roads they have leading to us are basically the same as the last time they tried their stupid poo poo. It really seems like it would be the Winter War ambush poo poo all over again, but this time we have a western level army and they are the ones with grandpa's old rusty garbage. To the point that even trying some limited stuff in Lapland strikes me as a terrible idea. Lmao.

Keisari fucked around with this message at 19:52 on May 6, 2024

Meadowhill
Jan 5, 2015
Where the tiktoks of mao's little red book at compared to selling the data of whole countries for advertisement and shadowbanning political discourse.

Ehkä natokarkit menny väärään kurkkuun, mutta onko se huonosti koulutettu varusmiesarmeija ihan läntisen tasoinen?

Fish of hemp
Apr 1, 2011

A friendly little mouse!

Meadowhill posted:


Ehkä natokarkit menny väärään kurkkuun, mutta onko se huonosti koulutettu varusmiesarmeija ihan läntisen tasoinen?

Miten niin huonosti koulutettu? Ei jokainen varusveijari ole laivaston hylje, mutta kyllä siellä sotimaan opitaan.

WaltherFeng
May 15, 2013

50 thousand people used to live here. Now, it's the Mushroom Kingdom.
Compared to most countries I'd be willing to bet Finland has really good population to NCO ratio and that's a really valuable asset when organising and training troops. Everybody knows that one särmä guy who was really good at what they do.

Keisari
May 24, 2011

Meadowhill posted:


Ehkä natokarkit menny väärään kurkkuun, mutta onko se huonosti koulutettu varusmiesarmeija ihan läntisen tasoinen?

"Läntisellä" en tarkoita, että se olisi Yhdysvaltojen armeijan veroinen, sillä sellaista armeijaa ei ole tämän pallon päällä kuin yksi. Mutta taatusti se on parempi kuin moni Eurooppalainen verrokki, esim. Saksa. Varsinkin kun verrataan tähän "maailman toiseksi parhaaseen armeijaan" jolla on nyt kolmen päivän sodan kolmas vuosi hyvässä vauhdissa.


Mutta, pointtini oli enemmän nostaa esille nämä tieasiat. Ensimmäisenä katsomani tie vähän pohjoisemassa, ei siis ole tarkoin valittu: https://www.google.fi/maps/@64.6066...1!1e4?entry=ttu (en tiedä linkittyykö oikein)

Ei jumalauta mun suvun mökkitiekin on paremmassa kunnossa viimeistä sataa metriä lukuunottamatta. :psyduck: Miten helvetissä tuollaista tietä pitkin olisi tarkoitus hyökätä?

EDIT:

Varsinkin kun siis ilmeisesti noita teitä ei ilmeisesti ihan hirveän montaa Suomeen vie.

EDIT2:

No nyt löysin pari vähän järkevämmän näköistä, mutta ihan muutama hassu tie näyttäisi vain olevan. Donbassissahan oli "kiva" kun pystyy rynnäköimään peltoja pitkin, mutta täällä ei ole sitä vaihtoehtoa.

Keisari fucked around with this message at 20:35 on May 6, 2024

Herman Merman
Jul 6, 2008

WaltherFeng posted:

a really valuable asset
:confused:

Rappaport
Oct 2, 2013

Darkest Auer posted:

Social media as a whole is terrible, but social media controlled by an authoritarian dictatorship expressly for the purposes of eliminating dissent abroad is worse.


Tajuan kyllä olevani isoisä Simpson siinä lehtiartikkelissa, mutta minun on jotenkin vaikea käsittää tätä retorista kukkulaa jolle niin monen on pakko kuolla; miten ihmeessä Tiktok on se viimeinen vapaan tiedonvälityksen ja totuuden henkireikä? Tämä on ollut aika yleinen keskustelun aihe jenkkisäikeissäkin, kun Mitt Romneyn mielestä Tiktokin voisi kieltää, ja transitiivinen ominaisuus jne. Toki näin suomalaisittain voimme olettaa Yleisradion päätehtävän tänä päivänä olevan Riikan saappaiden kiillotuksen, mutta kyllä minä ainakin olen aika valmis uskomaan että Algoritmi™️ voi tuottaa aika paskoja lopputulemia käyttäjälle. On sitten Supon asia pohtia onko tämä osa Kiinan hybridistrategiaa vai yleinen somen ominaisuus, ei minua haittaa jos jenkkisometkin kielletään reiluuden nimissä, mutta jostain se maailman parantaminen on aloitettava, saatana.

His Divine Shadow
Aug 7, 2000

I'm not a fascist. I'm a priest. Fascists dress up in black and tell people what to do.
I'd be real glad if they banned TikTok then I can tell my son that's why I don't let him use it and have my hands clear. He doesn't buy that it turns your brain into poo poo.

Nenonen
Oct 22, 2009

Mulla on aina kolkyt donaa taskussa
I'm okay with Tiktak but only if combined with PRC style strict mandatory daily time limits for minors and adults.

Blunt Instrument
Apr 4, 2008

How can you shoot
(hot dogs at) women or children?

Easy! Ya just don't lead 'em so much! Hahaha! Ain't ball hell?!

Rappaport posted:

Tajuan kyllä olevani isoisä Simpson siinä lehtiartikkelissa, mutta minun on jotenkin vaikea käsittää tätä retorista kukkulaa jolle niin monen on pakko kuolla; miten ihmeessä Tiktok on se viimeinen vapaan tiedonvälityksen ja totuuden henkireikä? Tämä on ollut aika yleinen keskustelun aihe jenkkisäikeissäkin, kun Mitt Romneyn mielestä Tiktokin voisi kieltää, ja transitiivinen ominaisuus jne. Toki näin suomalaisittain voimme olettaa Yleisradion päätehtävän tänä päivänä olevan Riikan saappaiden kiillotuksen, mutta kyllä minä ainakin olen aika valmis uskomaan että Algoritmi™️ voi tuottaa aika paskoja lopputulemia käyttäjälle. On sitten Supon asia pohtia onko tämä osa Kiinan hybridistrategiaa vai yleinen somen ominaisuus, ei minua haittaa jos jenkkisometkin kielletään reiluuden nimissä, mutta jostain se maailman parantaminen on aloitettava, saatana.

Se on etenkin guunien ikäsillä vassariherännäisillä jenkkilästä tämmöinen lapsekas ajatus, että jos joku instanssi ei ole setä Samulin suoran käskytysvallan alla ja sillä on jonkunlainen nimellinen yhteys kommunismiin, niin sen on pakko olla hyvä juttu. Paskaahan nuo kaikki somet tosiaan on.

bad_fmr
Nov 28, 2007

Nenonen posted:

I'm okay with Tiktak but only if combined with PRC style strict mandatory daily time limits for minors and adults.

Warden
Jan 16, 2020
Pakko näin muuten todeta tuohon, että jenkkivassarit tuntuu näin ay-liiketoimintaan ja sosiaalidemokratiaan tottuneelle maalaiselle olevan ihan vitun sekaisin aika monissa jutuissa.

Herman Merman
Jul 6, 2008
C-SPAM posters are not representative of average US leftists though

Blunt Instrument
Apr 4, 2008

How can you shoot
(hot dogs at) women or children?

Easy! Ya just don't lead 'em so much! Hahaha! Ain't ball hell?!

Juu, ei nyt ole tarkotus toki koko sakkia maalata samalla pensselillä, mutta tuntuu lilluvan aina nuo kaikkein sulotuoksuisimmat diskurssit silmien eteen.

Keisari
May 24, 2011

Warden posted:

Pakko näin muuten todeta tuohon, että jenkkivassarit tuntuu näin ay-liiketoimintaan ja sosiaalidemokratiaan tottuneelle maalaiselle olevan ihan vitun sekaisin aika monissa jutuissa.

Näin se on ja pelkään niiden ajavan jenkkikeskustan jäämään kotiin mikä voi antaa voiton fasisteille koska niiden äänestyssysteemi on niin anaalista. (Trumphan sai vähemmän ääniä kuin Clinton!) Onneksi meillä on monipuoluejärjestelmä, joka suojelee melko hyvin tällaisilta ilmiöiltä.

Saa nähä miten käy, jonkin verran kyllä kuumottaa Suomen puolustuksen näkökantista. Jos vaikka Venäjä tajuaakin rakentaa vähän lisää kinttupolkuja rajalle.

Rappaport
Oct 2, 2013

Oma ydinaseohjelma vaan pystyyn, ei tarvita oranssia miestä

Goatson
Oct 21, 2020

The real 12 points was the Thug-Friends we made along the way
Imatralta kun hyppää raja-aseman yli Svetogorskiin, niin siinä on aseman tuntumassa vielä leveä tie rekoille, mutta heti kun taajama päättyy niin se on kuin melkein metsätiellä ajaisi. Pientarevaraa ei ole laisinkaan ja näkyvyys on täysin kuusien peittämä. Siinä ei ohitustilaa juuri ole. Pitkä taipale tuota ennen kuin pääsee Pietarin moottoritielle. Olisi kyllä aika painajaismainen sille etapille mitään raskaan kaluston kuljetuksia järjestää. Nuo Vuoksi ja Saimaa ovat ainakin autoliikenteen kannalta aikamoisia esteitä. Suomalainen sen huomaa parhaiten, jos yrittää lännemmästä matkata vaikka Joensuuhun.

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Rappaport
Oct 2, 2013



Yleisradio posted:

Taloustutkimuksen tutkimusjohtajan Tuomo Turjan mukaan mittausjakson kaikki viikot ovat olleet SDP:lle tasaisesti hyviä (siirryt YLEn palveluun).

– SDP pystyy pitämään erittäin hyvin kiinni omista äänestäjistä. Lisäksi se saa nyt enemmän taakseen kahta muuta punavihreää puoluetta äänestäneiltä. Myös perussuomalaiset ja vähän kokoomuskin ovat sellaisia puolueita, jotka menettävät sille kannatustaan.

SDP:n kannatusnousu tulee Turjan mukaan paljon naisilta, mutta puolue on kohentanut asemiaan myös työväestön keskuudessa.

– Perussuomalaiset on silti tälläkin hetkellä suosituin puolue työntekijöiden keskuudessa.

Boldaus minun :dawkins101:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Post
  • Reply