Register a SA Forums Account here!
JOINING THE SA FORUMS WILL REMOVE THIS BIG AD, THE ANNOYING UNDERLINED ADS, AND STUPID INTERSTITIAL ADS!!!

You can: log in, read the tech support FAQ, or request your lost password. This dumb message (and those ads) will appear on every screen until you register! Get rid of this crap by registering your own SA Forums Account and joining roughly 150,000 Goons, for the one-time price of $9.95! We charge money because it costs us money per month for bills, and since we don't believe in showing ads to our users, we try to make the money back through forum registrations.
 
  • Post
  • Reply
Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
C'est pas déjà leur plan pour fliquer encore plus les inscrits à Pôle Emploi?

E: Et est-ce que le député Moncul Adam was se faire censurer pour son intox?

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Cat Mattress
Jul 14, 2012

by Cyrano4747
Il y a tout plein de chomeurs qui se la coulent douce aux Antilles et à Tahiti, quand est-ce qu'on réagit ?

Toplowtech
Aug 31, 2004

Yeah let's send all the chomeurs in métropole there!

Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
https://twitter.com/lesinrocks/status/949238222441336832

https://twitter.com/manuelvalls/status/949271900139769859

https://twitter.com/manuelvalls/status/949282260741754880

He mad.

lost in postation
Aug 14, 2009

What the hell does the Charlie Hebdo march have to do with anything? Is he trying to equate terrorism and taking the piss out of him?

Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
Valls is a raging rear end in a top hat who can't take a joke, yes. I'm only surprised he didn't bring up Tariq Ramadan.

lost in postation
Aug 14, 2009

I mean, that's a given, but bringing up the time a bunch of journalists were gunned down because an article made fun of you feels like a new low now matter how you interpret it.

Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
Oh yeah, it's something new. It just doesn't seem inconsistent with his character. And pulling idiotic stunts like this is the only way for him to have any sort of relevance.

Toplowtech
Aug 31, 2004

Kassad posted:

I'm only surprised he didn't bring up Tariq Ramadan.
Funny, it was my reaction too. Not that Ramadan needs Valls for getting hosed over. His fans do it pretty well, blaming both THE WOMEN and THE JEWS for the rape accusations. Like jesus, with friends like that...

Cat Mattress
Jul 14, 2012

by Cyrano4747
Why is Valls pissing on Charlie when he was the one draping himself as the last defender of laïcité against the islamo-gauchistes?

lost in postation
Aug 14, 2009

Considering the date he's mentioned is when the big 'Je suis Charlie' demonstration happened, I think he's invoking the spirit of Charlie against les Inrocks? I dunno, I really don't get it either and it's super gross.

unpacked robinhood
Feb 18, 2013

by Fluffdaddy
Is it a Medhi Meklat reference ?

Too bad Valls still exists

Flowers For Algeria
Dec 3, 2005

I humbly offer my services as forum inquisitor. There is absolutely no way I would abuse this power in any way.


Les Inrocks expliquent à Valls dans leur deuxième tweet que c'est une illustration humoristique, pas une attaque. Et ce con répond en comparant leur humour à l'esprit Charlie, alors même que Charlie Hebdo a publié bien pire sur lui. Il est juste con.

HookShot
Dec 26, 2005

Flowers For Algeria posted:

Les Inrocks expliquent à Valls dans leur deuxième tweet que c'est une illustration humoristique, pas une attaque. Et ce con répond en comparant leur humour à l'esprit Charlie, alors même que Charlie Hebdo a publié bien pire sur lui. Il est juste con.

hahaha what a loving moron

Cat Mattress
Jul 14, 2012

by Cyrano4747
La malbouffe tue :

https://www.ouest-france.fr/ile-de-france/val-doise/val-d-oise-une-cliente-du-burger-king-decede-dans-la-file-d-attente-5484425

Moralité, essayez plutôt la crêperie.

Kurtofan
Feb 16, 2011

hon hon hon

Mouais, elle est morte dans la file d'attente, avant de consommer donc, c'est pas le Whopper qui a eu raison d'elle.

lost in postation
Aug 14, 2009

Elle n'a rien manqué, BK c'est dégueu (même comparé à d'autres chaînes de hambourgeois)

Kurtofan
Feb 16, 2011

hon hon hon

lost in postation posted:

Elle n'a rien manqué, BK c'est dégueu (même comparé à d'autres chaînes de hambourgeois)

Non non non non non

le pire c'est quick et kfc

Kurtofan fucked around with this message at 23:34 on Jan 6, 2018

HookShot
Dec 26, 2005
Quick c'est de la vrai merde, mais j'adorais ca quand j'avais dix ans.

Est-ce que McDo en France utilize la ligne "c'est ca que j'm" comme ils font ici pour sembler cool et a la mode?

Toplowtech
Aug 31, 2004

HookShot posted:

Quick c'est de la vrai merde, mais j'adorais ca quand j'avais dix ans.

Est-ce que McDo en France utilize la ligne "c'est ca que j'm" comme ils font ici pour sembler cool et a la mode?
Motto:
« I’m lovin’ it » (international)
« C'est tout ce que j'aime » (France)
« C'est ça que j'm » (Canada)
"Quebec does not deserve proper french language, just sms language." - Some suits in Canada.

lost in postation
Aug 14, 2009

Kurtofan posted:

le pire c'est quick et kfc

Ah oui, vu comme ça, effectivement. Mais je pensais que c'était plus quali que McDo et mon premier Whopper n'a pas été une expérience transcendante

HookShot
Dec 26, 2005

Toplowtech posted:

Motto:
« I’m lovin’ it » (international)
« C'est tout ce que j'aime » (France)
« C'est ça que j'm » (Canada)
"Quebec does not deserve proper french language, just sms language." - Some suits in Canada.

Hahaha seeing the Canadian version compared to the French version is actually hilarious.

100YrsofAttitude
Apr 29, 2013




J'ai toujours préféré BK au McDo quand je vivais en US, mais c'était surtout parce que j'aimais bien leurs frites. Les burgers n'ont pas trop des differences. Je n'ai pas vraiment mangé du bon burger à Paris, les meilleurs restent cela que je fais chez moi.

HookShot
Dec 26, 2005
Pourquoi manger un hamburger a Paris quand il y a dix milles resto kebab qui sont bien meilleurs de toute facon?

Kurtofan
Feb 16, 2011

hon hon hon
Ya de très bon burgers sur Paris aussi hein.

HookShot
Dec 26, 2005
Oui mais ils restent quand meme plus dificil a trouver qu'un bon kebab. Je parles de quand tu veux un bon fast food au hazard quelque part, tu prends tes chances avec les hamburger, mais la plupart des kebabs sont pas mauvais. Meilleurs que McDo/Quick/BK en tout cas.

Deltasquid
Apr 10, 2013

awww...
you guys made me ink!


THUNDERDOME
J'aime bien Quick. :(

Flowers For Algeria
Dec 3, 2005

I humbly offer my services as forum inquisitor. There is absolutely no way I would abuse this power in any way.


Devenez végétariens, comme ça vous n'aurez plus à vous demander lequel de ces mauvais burgers est le moins mauvais.

Toplowtech
Aug 31, 2004

Flowers For Algeria posted:

Devenez végétariens, comme ça vous n'aurez plus à vous demander lequel de ces mauvais burgers est le moins mauvais.
Tu n'échapperas pas à la mal bouffe, même avec des habitutes alimentaires progressistes!
http://www.mcdonalds.co.za/menuItem/veggie-burger-meal
Alternative solution: get some heart problems and quote the sodium intakes of their menus as a good reason not to eat and die in their franchise. Et voilà la boucle est bouclée, nous revoilà à l'article à l'origine de cette discussion.

Toplowtech fucked around with this message at 10:26 on Jan 7, 2018

Flowers For Algeria
Dec 3, 2005

I humbly offer my services as forum inquisitor. There is absolutely no way I would abuse this power in any way.


T'inquiète, j'arrive parfaitement à me nourrir de façon très déséquilibrée, même sans viande.


So now that France Gall is dead, shall we have a betting pool on the next one from that era who's going to croak? I'm betting on Hugues Aufray.

Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
Why stick to singers? I'm going with Drucker.

Cat Mattress
Jul 14, 2012

by Cyrano4747

Kassad posted:

Why stick to singers? I'm going with Drucker.

Drucker is immortal and eternal.

Kurtofan
Feb 16, 2011

hon hon hon
Charles Aznavour maybe

Toplowtech
Aug 31, 2004

Kassad posted:

Why stick to singers? I'm going with Drucker.
I hope Lordi will come play Hard Rock Hallelujah at Michel's burial.

Cat Mattress posted:

Drucker is immortal and eternal.
Actually it's just an illusion, he was just born old. It only makes him appear immortal.

Toplowtech fucked around with this message at 19:20 on Jan 7, 2018

unpacked robinhood
Feb 18, 2013

by Fluffdaddy
Ils vont vraiment nous coller des limitations à 80 sur les routes à 90.

Si t'es un con de loser de la campagne qui n'a pas de chauffeur, que l'hopital a fermé et que les trains ne s'arrêtent plus, tu sera content de savoir que ça pourrait peut-être sauver 400 vies, who knows.
La mesure a été testée entre 2015 et 2017 mais les résultats n'ont pas été rendus publics.

Kassad
Nov 12, 2005

It's about time.
https://twitter.com/LaterCapitalism/status/949744478495047680

Which one of you is this?

unpacked robinhood
Feb 18, 2013

by Fluffdaddy
Jews mysteriously relocating away from some parts of east and northern Paris.

quote:

En Île-de-France, « sur une quinzaine d'années, des effectifs de populations ou de familles juives se sont effondrés dans toute une série de communes de Seine-Saint-Denis », relève Jérôme Fourquet, directeur du département opinion de l'Ifop, à l'Agence France-Presse. « À Aulnay-sous-Bois, le nombre de familles de confession juive est ainsi passé de 600 à 100, au Blanc-Mesnil de 300 à 100, à Clichy-sous-Bois de 400 à 80 et à La Courneuve de 300 à 80 »

quote:

« On constate des mouvements qui sont anormalement élevés et qui sont provoqués par cette montée de l'insécurité, ajoute Jérôme Fourquet à Europe 1. Cette population qui représente moins de 1 % de la population totale focalise à elle seule la moitié des actes racistes en France. Un certain nombre de ses familles en a tiré la conséquence que pour elles et leurs enfants, il était urgent de déménager et d'aller dans des endroits plus cléments, sans craindre d'être importunés ou menacés. »

Toplowtech
Aug 31, 2004

unpacked robinhood posted:

Jews mysteriously relocating away from some parts of east and northern Paris.
Yeah we could call that the merah effect, i guess.

Absurd Alhazred
Mar 27, 2010

by Athanatos

unpacked robinhood posted:

Jews mysteriously relocating away from some parts of east and northern Paris.

Vengeance?

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Toplowtech
Aug 31, 2004

Well it will kinda derail the idea Israel is a safer place for French Jews so i fail to see the "vengeance" angle. Petty criminals with knives would be a better theory?
e:kinda not kindly

Toplowtech fucked around with this message at 08:56 on Jan 13, 2018

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Post
  • Reply