Register a SA Forums Account here!
JOINING THE SA FORUMS WILL REMOVE THIS BIG AD, THE ANNOYING UNDERLINED ADS, AND STUPID INTERSTITIAL ADS!!!

You can: log in, read the tech support FAQ, or request your lost password. This dumb message (and those ads) will appear on every screen until you register! Get rid of this crap by registering your own SA Forums Account and joining roughly 150,000 Goons, for the one-time price of $9.95! We charge money because it costs us money per month for bills, and since we don't believe in showing ads to our users, we try to make the money back through forum registrations.
 
  • Post
  • Reply
suck my woke dick
Oct 10, 2012

:siren:I CANNOT EJACULATE WITHOUT SEEING NATIVE AMERICANS BRUTALISED!:siren:

Put this cum-loving slave on ignore immediately!

ArchangeI posted:

I wonder if they realize that they'd still have to follow nearly all EU-Richtlinien if they wanted to export or import, like, anything, but would be entirely unable to influence passing new ones. But then again these people have only a very simplistic view of how the EU actually works.

Also, do people seriously give a poo poo about EU-battlegroups? Have EU-battlegroups done anything whatsoever beyond existing so far?

It's a general fear of centralised authority and loss of ~ARE SOVREIGNTY as a nation~, and nothing is more symbolically terrible than seemingly nonsensical rules imposed by distant bureaucrats, a union military, and anything involving ~atomz~. You know, besides not having a clue about how the world has changed and being a dumb xenophobe.

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Bald Stalin
Jul 11, 2004
Probation
Can't post for 4 hours!

Cingulate posted:

Jewishness is based on ethnicity though. And, in contrast to something like "black", comparatively homogenous.

Also, you can very easily "look Jewish" in the religious sense; dress like an orthodox Jew.

There are tons of black Jews

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Africa
https://en.wikipedia.org/wiki/Beta_Israel

And Asian jews - https://en.wikipedia.org/wiki/Cochin_Jews

Riso
Oct 11, 2008

by merry exmarx
They suffer some serious discrimination in Israel though.

Cingulate
Oct 23, 2012

by Fluffdaddy

Ranter posted:

There are tons of black Jews
I guess it is nominally true that 150.000 humans have a combined weight of multiple tons.

Still, there is a famously less genetic diversity within Jews than within, say, Africans; to the extent that Africans are the most diverse group of people, and Jews are fighting hard to try and keep down inbreeding-related genetic conditions. And Jewishness is, strictly speaking, passed on matrilineally, regardless of your choices and acts.

GABA ghoul
Oct 29, 2011

System Metternich posted:



“...und vieles wird wieder gut :downs:

Also using the “Glühbirnenverbot“ as a real argument, lol
German culture lesson ahead, for all undeutsch goons reading the thread:

In modern day Germany crazy-people newsletter or "Flugbätter" are considered a very important cultural tradition, just like being way too much into family board games or always having a line of sight to a cigarette vending machine when walking through a city. This Flugblätter tradition is mainly kept alive by hobby crazies nowadays. They stand around corners handing out their insane ramblings or throwing them into you mailbox, before or after work. If you want, you can find a "Flugblatt" on almost any subject imaginable. For example, would you like to know how satellite controlled nanites manipulate your thought processes and how to get rid of them? Don't worry, there is a Flugblatt for that!

Here is one of my favorites, called "Union against conformism". It's published by a radical political cult that advocates decriminalizing pedophilia and hating the United States with all your might. Their official logo shows satan holding a trident and having a huge errection(slogan reads: "Reduced work time, Equality world wide, population control".



It's really fun to read with very nice prose and lots of crazy, angry ramblings. This one would probably interest Lucy the most. Please take note of the weird punctuation, a common telltale of the crazies! :eng101:

Geil, endlich bald wieder Krieg gegen Russland!

mentally unstable person posted:

Die Vorgeschichte zeichnet sich nun klarer ab: Sie begann (spätestens) mit dem >>Mösenaufruhr<< -so muß man >>Pussy Riot<< ja wohl übersetzen, und dieser Name sagt schon fast alles, da schweigt des Sängers Höflichkeit... Putins >>Verbrechen<< bestand darin, mit der Politik des Ausverkaufs seines Amtsvorgängers, des Suffkopfs Jelzin, Schluß gemacht zu haben ...

My Lovely Horse
Aug 21, 2010

I like the idea of a four page Flugblatt.

GABA ghoul
Oct 29, 2011

My Lovely Horse posted:

I like the idea of a four page Flugblatt.

It's one huge paper piece, folded in two to create four A4 print spaces. The last two pages are usually reserved for schilling their publishing company and their books on the bright sides of pedophilia and how evil American imperialism is. :eng101:

frankenfreak
Feb 16, 2007

I SCORED 85% ON A QUIZ ABOUT MONDAY NIGHT RAW AND ALL I GOT WAS THIS LOUSY TEXT

#bastionboogerbrigade
Talking about undeutsch and then throwing in an Austrizismus. :rolleyes:

Schurik
Sep 13, 2008


Mösenaufruhr is something special.

Riso
Oct 11, 2008

by merry exmarx
Hätte "Muschiaufstand" als Übersetzung gewählt.

Lucy Heartfilia
May 31, 2012


Yes, but Mösenaufruhr is way funnier.

niethan
Nov 22, 2005

Don't be scared, homie!
https://www.youtube.com/watch?v=tBHMzCOn2Sk

ArchangeI
Jul 15, 2010
"Intelligenzflüchtling" is such a great word.

Lucy Heartfilia
May 31, 2012



From the comments:

K.I.Z. - Boom Boom Boom
https://www.youtube.com/watch?v=J_JqKXvenaE

quote:

Vor der Glotze sauer auf die scheiß Sozialschmarotzer
Anstatt auf den Chef, der mit dem Geld aus eurer Arbeit
Seiner Tochter noch nen Lamborghini kauft
Alter, dann verdient ihr's auch

:3:

Cingulate
Oct 23, 2012

by Fluffdaddy

Lucy Heartfilia posted:

From the comments:

K.I.Z. - Boom Boom Boom
https://www.youtube.com/watch?v=J_JqKXvenaE


:3:
I disagree - nobody deserves capitalism.

niethan
Nov 22, 2005

Don't be scared, homie!
https://www.facebook.com/Medienservice.Erzgebirge/videos/920208884694546/

Torrannor
Apr 27, 2013

---FAGNER---
TEAM-MATE

These "concerned citizens" are disgusting. It's really sad how racist East Germany generally is.

Was sagt eine Ostdeutsche Mutter, wenn sie ihren Sohn sucht? "Ich muss mal eben nach dem Rechten sehen."

GABA ghoul
Oct 29, 2011

I don't think I have ever been that angry in my whole life. What did Merkel do to that poor woman? Whatever it is, it must be something really evil.

Lucy Heartfilia
May 31, 2012




Nektu
Jul 4, 2007

FUKKEN FUUUUUUCK
Cybernetic Crumb

waitwhatno posted:

I don't think I have ever been that angry in my whole life. What did Merkel do to that poor woman? Whatever it is, it must be something really evil.
Ignored her for long enough (like forever)? And after a long enough time of being ignored, all attention is good attention (even if everybody just goes "wtf you oval office").
I guess the biggest problem Pedigasten and so on have is that their point of view is not "wrong", but literally a taboo.


Here is an article that I found enlightening in regards to the whole "Lügenpresse" thing. While the author thinks that Pediga's way of criticising the media is, well, dumb (he puts it nicer though), he still thinks that there are few valid points of criticism regarding our media that enabled this whole development.

Die große Meinungsvielfalt in der deutschen Presse ist Geschichte

quote:

Als erstes müssen wir erkennen, dass die Medien in ihrem Ringen um Aufmerksamkeit oft zu einer verzerrenden und oberflächlichen Wiedergabe politischer und gesellschaftlicher Ereignisse neigen. Wir müssen weiter erkennen, dass Medien uns in vielen Fällen ein schiefes Bild der politischen und gesellschaftlichen Welt vermitteln. Ein Bild, das unter anderem nach Unterhaltungskriterien verzerrt ist.

Der andere Punkt ist, dass Medien mittlerweile sehr stark gesellschaftlich selektiv sind. Bestimmte Themen, zum Beispiel soziale Fragen wie Armut, Ungleichheit, Exklusion, das Leben und Leiden der unteren Klassen, kommen in ihrer Berichterstattung praktisch nicht mehr vor. Und wenn einmal der Blickwinkel auf die Benachteiligten in unserer Gesellschaft geworfen wird, dann tendenziell aus der neoliberalen Perspektive.

Und der dritte Punkt ist, dass Medien, wie es etwa bei der letzten Bundestagswahl oder bei den Angriffen auf den ehemaligen Bundespräsidenten Wulff zu beobachten war, versuchen, politisch mitzumischen. Das gilt nicht für alle Medien, Tendenzen in Richtung zu einem Journalismus, der selbst zum politischen Mitspieler wird, sind aber klar zu erkennen. Wir können beobachten, dass die Alphajournalisten versuchen, politische Rollen zu spielen und auf die Machtpolitik direkt einzuwirken.

Das sind drei Ansatzpunkte, die ich für sehr wichtig halte und die ich daher in meinem Buch ausgewählt habe. Denn für eine demokratische Öffentlichkeit sind sie sehr belastend.

quote:

Da hat Luhmann absolut Recht. Wir haben alle die Illusion, die auch von den Medien noch zusätzlich genährt wird, dass die Massenmedien uns ein Fenster zur Welt öffnen. Das ist aber absolut nicht der Fall. Das ist eine große Täuschung.

Die Medien bereiten eine Bühne, auf der sie ihre eigenen Stücke vorführen. Allerdings sagen sie uns das nicht. Vielmehr behaupten sie, sie würden die Welt und das, was sich in ihr ereignet, wirklichkeitsgetreu spiegeln. Aber dem ist nicht so.

Die empirischen Untersuchungen über die Wirkungsweisen der Medien haben ganz klar gezeigt: Die Medien wählen aus der unendlichen Fülle der realen Ereignisse ganz wenige aus und zwar nach bestimmten, festen Kriterien, z.B. Konflikt, Prominenz, Personalisierung, Nähe zum Betrachter. Ereignisse, die sich in diesen Kategorien einordnen lassen, nehmen die Medien auf und inszenieren sie so, dass sie unterhaltsam für das Publikum sind, also zum Beispiel als Drama, als persönliche Tragödie, als 'artistisches Schaustück'.

Die Wirklichkeitspartikel, die Medien aus der realen Welt aufnehmen, werden von ihnen intensiv bearbeitet und was dann dabei herauskommt, ist eine Neuinszenierung der Welt und hat mit der Realität oft nicht sehr viel zu tun.
... and when people start to realize that the orchestration of reality that they are reading in their newspaper has absolutely nothing to do with the reality of their life (which is true for a lot of people because th e media only contain the rich, successful and famous), its a small step to start thinking "Isn't this just propaganda?". A few months back I read a Spiegel article in their carreer section, that talked in length about the job prospects and hireing intricacies for a job that had like 10 people in the whole of germany that were qualified to do it.

I mean, articles like that are "interesting" in the same way that articles about the higher nobility are "interesting" - but they have absolutely nothing to do with the life of the people that are reading it.

quote:

Aber diese Entwicklung, also dass viele Menschen im Internet die mediale Berichterstattung kritisieren und korrigieren, kommt nicht überraschend. In den letzten 15-20 Jahren hat sich eine Uniformität in der Berichterstattung entwickelt, die es zuvor in dem Ausmaße nicht gegeben hat. Eine wechselseitige Kritik der Journalisten untereinander, sei es politisch, kulturell, ideologisch, findet nicht mehr statt.

Journalisten orientieren sich nur noch an dem, was andere Medien bringen. In der Wissenschaft nennen wir das Selbstreferenz. Alles was nicht in die Wirklichkeitsvorstellungen der Journalisten passt, wird aus der Berichterstattung ausgeblendet. Ihre eigentliche Realitätsprüfung besteht immer mehr in der wechselseitigen Bestätigung.

Viele Menschen, die anders denken als Journalisten, die andere Vorstellungen von der Welt haben, die andere politische Meinungen und Interesse haben, fühlen, dass ihre Sicht von den Medien nicht mehr aufgenommen wird. Da sie nicht mehr einbezogen werden, fühlen sie sich ausgeschlossen.

The author also remarks that the big ideological battles that were still fought in the newspapers a few decades ago have completely dissapeared:

quote:

Dafür gibt es mehrere Gründe. Wir leben in einer postmodernen Kultur. Alles ist gleichgültig geworden. Große politische Richtungsunterschiede werden nicht mehr ernst genommen und sobald sie auftauchen, lächerlich gemacht.

Dann spielen natürlich die Rahmenbedingungen, wie sie Medien heute vorfinden, eine große Rolle. Es gibt eine Verunsicherung bei Journalisten. Sie wissen nicht, welches Medienhaus morgen noch existiert oder von einem anderen geschluckt wird. Journalisten können nicht mehr wissen, ob sie nicht vielleicht schon morgen bei der Redaktion, die sie heute wegen ihrer politischen Positionierungen kritisieren, im Zuge der Konzentrationsprozesse landen werden. Sie sind hochgradig verunsichert und suchen mehr als je zuvor den Schutz der Herde unter den wachsamen Augen der Alphajournalisten und einiger Vorturner. Von dem auf diese Weise erzeugten Mainstream abzuweichen, wagen nur noch wenige.

Diese hoch problematische Homogenisierung des journalistischen Feldes scheint dann wiederum den Beleg dafür zu liefern, dass die journalistische Konstruktion der Wirklichkeit "wahr" ist, da sie ja offenbar von allen gleich gesehen und berichtet wird. Ein grotesker Zirkelschluss.

Nektu fucked around with this message at 20:52 on Aug 26, 2015

elbkaida
Jan 13, 2008
Look!

waitwhatno posted:

What did Merkel do to that poor woman? Whatever it is, it must be something really evil.

Merkel did nothing.

GABA ghoul
Oct 29, 2011

elbkaida posted:

Merkel did nothing.
Friedlich in die Katastrophe, mit der Großen Koalition.


Smirr
Jun 28, 2012

http://www.der-postillon.com/2015/08/alles-wieder-gut-osterreich-versenkt.html

Alles wieder gut: Österreich versenkt Lastwagen mit 71 toten Flüchtlingen im Mittelmeer



holy sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit

Zwille
Aug 18, 2006

* For the Ghost Who Walks Funny

Smirr posted:

http://www.der-postillon.com/2015/08/alles-wieder-gut-osterreich-versenkt.html

Alles wieder gut: Österreich versenkt Lastwagen mit 71 toten Flüchtlingen im Mittelmeer



holy sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit

Holy crap that's super dark. :stonkhat:

botany
Apr 27, 2013

by Lowtax

Smirr posted:

http://www.der-postillon.com/2015/08/alles-wieder-gut-osterreich-versenkt.html

Alles wieder gut: Österreich versenkt Lastwagen mit 71 toten Flüchtlingen im Mittelmeer



holy sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit

quote:

"Solch ein Flüchtlingsunglück auf dem Festland ist verstörend und aufrüttelnd und könnte zum Nachdenken über unseren Umgang mit Menschen anregen – das muss nicht sein", erklärt Österreichs EU-Beauftragter Franz Feudlhuber.

:stonklol:

Torrannor
Apr 27, 2013

---FAGNER---
TEAM-MATE

Smirr posted:

http://www.der-postillon.com/2015/08/alles-wieder-gut-osterreich-versenkt.html

Alles wieder gut: Österreich versenkt Lastwagen mit 71 toten Flüchtlingen im Mittelmeer



holy sheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit

Don't know if I'm supposed to laugh or cry. :stare:

Cingulate
Oct 23, 2012

by Fluffdaddy

Torrannor posted:

Don't know if I'm supposed to laugh or cry. :stare:
Stress and being overwhelmed makes you laugh and joy and jokes can make you cry, so it's impossible to be wrong here. Or right.

Nektu
Jul 4, 2007

FUKKEN FUUUUUUCK
Cybernetic Crumb

quote:

Die folgenden Zeilen schreibe ich, bevor ich meinen wöchentlichen Termin bei unserer nationalen Kampfsporttauchergruppe "Herman Göring" habe und danach noch die regionale nationale PickUpArtist Gruppe "Ernst Röhm" besuche.

Wer die Ironie noch nicht gefunden hat, sollte weiter Spiegel, Focus oder Zeit lesen.

Wie sich der geneigte Leser hier denken kann, stamme ich aus der ehemaligen DDR, habe in diesem politischen System sogar einen Teil meiner Sozialisation erfahren und wollte als junger Pionier Ronald Reagan aus dem Weißen Haus in Washington vertreiben und die rote Fahne darauf setzen. Tja, Kinder sind nun mal sehr manipulierbar. Sogar den goldenen Westen habe ich nach meinem Studium für mehrere Jahre erleben können. Jetzt lebe ich wieder in Ostdeutschland und genieße es, in der Heimat zu sein.

Warum bin ich Pack?

Weil ich es aufgegeben habe, mit "Asylkritikern" über das Thema Flüchtlinge zu reden.

Es ist leicht in Westdeutschland als Vertreter der Mittelschicht für eine gesteigerte Aufnahme von Flüchtlingen zu sein. Als ich in Westdeutschland gelebt habe, habe ich auch Gutmenschenstandpunkte" vertreten. Seitdem ich wieder in Ostdeutschland lebe und mit den Menschen aus den Plattenbauvierteln wieder regelmäßig rede, gehen mir die Argumente aus.

Jeder soll sich mehr für Flüchtlinge engagieren und auch bereit sein zu teilen.

Fällt nur schwer bei ALG II Bezug oder wenn das Einkommen auf Mindestlohnniveau ist.

Fällt nur schwer, wenn die Kinder ein Problem mit Crystal haben oder die Eltern dem Alkohol verfallen sind.

Fällt nur schwer, wenn suchtkranken Menschen der ALG II-Bezug gekürzt wurde und medizinische Behandlungen nicht in Erwägung gezogen wurden.

Fällt nur schwer für Menschen, die sich als gesellschaftlicher Abschaum wahrgenommen fühlen.

Wir müssen mehr Toleranz für Menschen aus anderen Kulturen aufbringen.

Das ist der blanke Hohn nach über 10 Jahren Hetze gegen ALG-II-Bezieher.

Das ist der blanke Hohn, wenn eine DDR-Sozialisation unreflektiert als Grundlage allen Übels gesehen wird.

Das ist der blanke Hohn, wenn Ostdeutsche ständig aufgefordert werden, endlich in der Bundesrepublik anzukommen.

Das ist der blanke Hohn, wenn Namen wie Ronny, Kevin oder Jacqueline zu Synonymen für Hetze gegen die Unterschicht geworden sind.

Die Flüchtlinge sind eine Bereicherung für unsere Kultur.

Dies ist kein Argument für Menschen, die die bundesdeutsche Leitkultur ablehnen.

Dies ist kein Argument für Menschen, die ihre ostdeutsche Identität gegen "den Westen" verteidigen wollen.

Dies ist kein Argument für Menschen aus Plattenbauvierteln: Flüchtlinge in besseren Stadtteilen westdeutscher Städte werden eben mittels juristischer Methoden vertrieben und nicht durch einen gewalttätigen Mob.

Das ist kein Argument für Menschen, die sich vor "No-Go" Areas in ihren Städten fürchten.

Ich könnte hier noch beliebig weitere politisch korrekte Standpunkte anbringen und die gehörten Gegenargumente aufschreiben. Doch ich hoffe, dass die Leser ein Gefühl für die Gesprächsverläufe gewonnen haben. Vielleicht wirken diese Gegenargumente auf viele nur egozentrisch und ohne weiteren Horizont. Nur ist es leicht, aus einer gesicherten ökonomischen Situation zu urteilen, während meine Gesprächspartner Armut, prekäre Existenz und soziale Stigmatisierung nur zu gut kennen. Das bedeutet übrigens auch, dass ich mit Vertretern der Mittel- oder Oberschicht noch nicht viel über dieses Thema geredet habe. Wahrscheinlich weil es weniger Mittel- und Oberschicht in meiner Heimat gibt.

Ich wäre den geneigten Lesern dankbar, wenn diese kurzen Gedanken dazu helfen könnten, eine bestimmte Sichtweise von Menschen zu erfassen, die die bisherige Flüchtlingspolitik für falsch halten und (noch?) nicht gewaltsam gegen Flüchtlinge vorgehen. Gewalt gegen Flüchtlinge wird nur von einer absoluten Minderheit befürwortet, allerdings gewinnt diese mehr Unterstützung. Warum? Ich kann darauf keine einfache Antwort geben, nur ist meine Angst vor einer weiteren Verschlimmerung der Gewalttaten wohl leider nur zu real.

Übrigens: "Asylkritiker" gesellschaftlich auszugrenzen, wird nicht funktionieren, da dies in Ostdeutschland nur an DDR-Methoden erinnern wird und den rechten Rand nur weiter stärkt. Außerdem wird inzwischen zu schnell die Nazikeule geschwungen, was vielen hier doch sehr bekannt vorkommt.

Empathie ist die Grundlage einer guten Diskussion und ich wünsche mir, dass es wieder mehr davon in unserem Land gibt. Auch für Pack aus Plattenbauten in der Zone.


Abschließend möchte ich sagen, dass ich mich nicht auf die gewalttätigen "Asylkritiker" beziehe, da hier strafrechtliche Methoden zwingend notwendig sind.

Schöne Grüße aus der Zone.

http://www.heise.de/tp/artikel/45/45823/1.html


Sadly, he makes all too much sense.

Lucy Heartfilia
May 31, 2012


Hmm, the sytem is loving me and keeping me down. What should I do? Ah, yes. Behave like a monster and lash out against people worse off and weaker than me.

suck my woke dick
Oct 10, 2012

:siren:I CANNOT EJACULATE WITHOUT SEEING NATIVE AMERICANS BRUTALISED!:siren:

Put this cum-loving slave on ignore immediately!

Lucy Heartfilia posted:

Hmm, the sytem is loving me and keeping me down. What should I do? Ah, yes. Behave like a monster and lash out against people worse off and weaker than me.

People are stupid and irrational pieces of poo poo, and it's easier to work around that than to change it. hth.

ArchangeI
Jul 15, 2010

Lucy Heartfilia posted:

Hmm, the sytem is loving me and keeping me down. What should I do? Ah, yes. Behave like a monster and lash out against people worse off and weaker than me.

Seriously. "The system has hosed me and mine for more than a decade, so now it's time for me to gently caress someone else. No, not the system. People who have absolutely no way of changing it, who have been placed in their situation through no fault of their own, but who fortunately don't look like me!"

Seriously, arson against refugee camps as a form of protest against the government has to be the dumbest way of taking political action ever imagined. People who seriously claim that are either complete idiots or are just transparently trying to rephrase their racism using left-wing talking points.

System Metternich
Feb 28, 2010

But what did he mean by that?



I wonder if whoever made that donation is worrying whether Nazis will burn down his refugee home in some Eastern German shithole right now.

GABA ghoul
Oct 29, 2011

As people already said, whether you shoot all the refugees on the border or give them a bunk bed and some food, it has zero effect on Hartz IV Bezüge either way.

Lucy Heartfilia
May 31, 2012


blowfish posted:

People are stupid and irrational pieces of poo poo, and it's easier to work around that than to change it. hth.

I know. But it still makes me angry. :(

Riso
Oct 11, 2008

by merry exmarx

System Metternich posted:



I wonder if whoever made that donation is worrying whether Nazis will burn down his refugee home in some Eastern German shithole right now.

Could also just have been an old national socialist.

Libluini
May 18, 2012

I gravitated towards the Greens, eventually even joining the party itself.

The Linke is a party I grudgingly accept exists, but I've learned enough about DDR-history I can't bring myself to trust a party that was once the SED, a party leading the corrupt state apparatus ...
Grimey Drawer

Still, stuff like this makes me wish we could just bomb the East into ashes. Just relocate the refugees to Bavaria to annoy those fuckers and drop nukes on Schloss Schwerin. (Sadly we can't bomb Bavaria because that would tank our economy too much.)

ArchangeI
Jul 15, 2010

Libluini posted:

Still, stuff like this makes me wish we could just bomb the East into ashes. Just relocate the refugees to Bavaria to annoy those fuckers and drop nukes on Schloss Schwerin. (Sadly we can't bomb Bavaria because that would tank our economy too much.)

And once again all of East Germany has to suffer for loving Saxony. They should have made the place an independent country in 1990, so they could join the Czech republic in terms of relevance to German politics.

Nektu
Jul 4, 2007

FUKKEN FUUUUUUCK
Cybernetic Crumb

Libluini posted:

Still, stuff like this makes me wish we could just bomb the East into ashes. Just relocate the refugees to Bavaria to annoy those fuckers and drop nukes on Schloss Schwerin. (Sadly we can't bomb Bavaria because that would tank our economy too much.)
Well, supressing dissent is a possible way to go at it, although the first association that I get when you say that want to go full out extermination is not a flattering one (yeayea, I know that you were not 100% serious).

Still, those people are there and will not dissapear - on the contrary, considering that people in low paying jobs will probably be pressured more and more in the next decade, I guess that there is a certain growth potential.

And last but not least, an unknown dark figure because of the strong social ostracism views like that often cause (Bavaria, looking at you)....

ArchangeI posted:

Seriously, arson against refugee camps as a form of protest against the government has to be the dumbest way of taking political action ever imagined. People who seriously claim that are either complete idiots or are just transparently trying to rephrase their racism using left-wing talking points.
Hey, greece managed a coalition between the extreme left and right, so it works (not for long).

Also, I doubt that those people that started firebombing try to rephrase or hide anything.




Edit: ok, lets have a bit of comic relief:

New texan schoolbooks say that moses was the first american:

http://www.spiegel.de/schulspiegel/ausland/schulbuecher-in-texas-moses-der-erste-amerikaner-a-1050338.html

lol, murica :mmmhmm:

Nektu fucked around with this message at 20:49 on Aug 28, 2015

wayfinder
Jul 7, 2003

waitwhatno posted:

As people already said, whether you shoot all the refugees on the border or give them a bunk bed and some food, it has zero effect on Hartz IV Bezüge either way.

If I read it right, that's kind of their problem—those brown people get all the amenities they can handle, a complimentary mercedes and as much money as they can spend, while Opa Heinz has to eat canned tuna and TUC crackers because his bad foot isn't a recognized excuse to decline the job sucking dicks at a stall near the Busbahnhof that the Arbeitsamt tried to make him do. In essence, "why do you make us* cut back, while you give them freely?"


*"us", of course, is a nebulous term that gets less and less inclusive the further right you get.

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Sereri
Sep 30, 2008

awwwrigami

Nektu posted:

Hey, greece managed a coalition between the extreme left and right, so it works (not for long).

Well I certainly can't wait for the 2017 Afd-linke coalition government of "wait, we didn't actually want this. What do we do now. What DO we do now"

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Post
  • Reply