Register a SA Forums Account here!
JOINING THE SA FORUMS WILL REMOVE THIS BIG AD, THE ANNOYING UNDERLINED ADS, AND STUPID INTERSTITIAL ADS!!!

You can: log in, read the tech support FAQ, or request your lost password. This dumb message (and those ads) will appear on every screen until you register! Get rid of this crap by registering your own SA Forums Account and joining roughly 150,000 Goons, for the one-time price of $9.95! We charge money because it costs us money per month for bills, and since we don't believe in showing ads to our users, we try to make the money back through forum registrations.
 
  • Post
  • Reply
frajaq
Jan 30, 2009

#acolyte GM of 2014


what is even happening to the people in this country anymore

Adbot
ADBOT LOVES YOU

Kurnugia
Sep 2, 2014

by Nyc_Tattoo
Im afraid its terminal internet poisoning. Goondolences

Kefahuchi_son!!!
Apr 23, 2015
I thought Portugal was over the "well rather bolsonaro than a commie" phase but i just saw on the public tv channel a news report on how the corona numbers were inflated by the state and municipal authorities in a ploy to secure funding, so Bolso is totally right in doubting all the medical reports that make the situation seem catastrophic.

bagual
Oct 29, 2010

inconspicuous

Kefahuchi_son!!! posted:

I thought Portugal was over the "well rather bolsonaro than a commie" phase but i just saw on the public tv channel a news report on how the corona numbers were inflated by the state and municipal authorities in a ploy to secure funding, so Bolso is totally right in doubting all the medical reports that make the situation seem catastrophic.

Unlike in the rest of the world, the brazilian strain is fueled solely by leftism and a deep desire to make Bolsonaro look bad

joepinetree
Apr 5, 2012
If people say that, show them this:



Y axis is the ratio of deaths attributed to acute respiratory distress syndrome/ official COVID deaths, X axis is the official covid count

That is, cities that are "doing well" are cities where mysteriously people are dying because of mysterious respiratory illnesses.

dead gay comedy forums
Oct 21, 2011


bagual posted:

Unlike in the rest of the world, the brazilian strain is fueled solely by leftism and a deep desire to make Bolsonaro look bad

if someone says "Bolsonaro is totally right" the virus here mutates because it goes "hmm not doing well enough"


I am actually quite not surprised at all by that

the Brazilian middle class segments that defend Bolsonaro have a strain of liberal moralism so awful that is intimately wrapped along the necessity of heroic narrative, making them particularly prone to the paranoiac desire of "I MUST DO SOMETHING", finally triggered when a conspiracist ideation like QAnon puts them in the know

the absolutely hilarious thing about if ofc it is something uniquely American (including and especially in its prejudices and biases), but I am sure our marvelous anthropophagical culture will find a way around to have a yellow-and-green variety which will be amazing

Sephyr
Aug 28, 2012
Don't need to stretch much from the Foro de São Paulo loony crap to reach Q/Pizzagate levels, really.

Honestly, I'm surprised they have not added in a candomblé/umbanda twist to go for the 'satanism' angle. The leftists will force Communist Macumba sex rituals on you and your children!

The evangelicals would lap it up.

joepinetree
Apr 5, 2012
Pizzagate is just a tamer version of the conspiracy theories proposed by Olavo and Bolso.

The Unnamed One
Jan 13, 2012

"BOOM!"
The gringos can’t even fathom something as novel as a dick-shaped baby bottle

joepinetree
Apr 5, 2012
Olavo once claimed that PT was preparing school books that taught kids how to give blow jobs to elephants.

hoiyes
May 17, 2007

joepinetree posted:

Olavo once claimed that PT was preparing school books that taught kids how to give blow jobs to elephants.
drat, now I'm mad I missed this part of the Edital, because I would've loved to put together the brief for an illustrator.

Maya Fey
Jan 22, 2017


https://twitter.com/thehill/status/1275513234930401281

nerdz
Oct 12, 2004


Complex, statistically improbable things are by their nature more difficult to explain than simple, statistically probable things.
Grimey Drawer
A 2k fine is nothing. It will only make him look better to his supporters, kinda like michael jordan supposedly had to play a 5k dollar fine for each game he used black jordans and nike made a "banned" ad campaign about it

bagual
Oct 29, 2010

inconspicuous

Sephyr posted:

The evangelicals would lap it up.

speak of the devil

https://twitter.com/kallilolv/status/1275458924150317063


lmao dumb baby third world rightwingers not realizing you gotta have a "peace force" in the country you're grifting before trying poo poo like this

dead gay comedy forums
Oct 21, 2011


bagual posted:

lmao dumb baby third world rightwingers not realizing you gotta have a "peace force" in the country you're grifting before trying poo poo like this

to be quite fair megachurch corporate imperialism only exists in stellaris so far and lets hope stays there

edit: and then it dawns on me that bolsonaro is the type of guy who would do sabre rattling against angola

angola

Negostrike
Aug 15, 2015


Brazuca go home

bagual
Oct 29, 2010

inconspicuous
caso esse for mesmo o fim do forum

tbm tem o bread and roses, eu mandei uma pm pra alguem pedindo convites pro pessoal dessa thread, mas sei la

melhor cenário é o gordo filho da puta dando o forum de graça mas né, bem possível

Plutonis
Mar 25, 2011

bagual posted:

caso esse for mesmo o fim do forum

tbm tem o bread and roses, eu mandei uma pm pra alguem pedindo convites pro pessoal dessa thread, mas sei la

melhor cenário é o gordo filho da puta dando o forum de graça mas né, bem possível

Tenho o /brg/ no bunker e um groupchat no twitter então vou usar esses.

Negostrike
Aug 15, 2015


Foi um prazer postar com vocês.

bagual
Oct 29, 2010

inconspicuous

Negostrike posted:

Foi um prazer postar com vocês.

Melhor dica foi a tua dos jogos de graça da thread da steam, podes cre que eu peguei uns vários, pena que só comecei a lurkar lá esse ano :v:

Tbm tem o Mastodon da URSAL, cadastrei lá e nunca postei, lol, mas quem sabe é hora de tentar umas plataformas diferentes depois de 12 anos dessa merda aqui.

ZearothK
Aug 25, 2008

I've lost twice, I've failed twice and I've gotten two dishonorable mentions within 7 weeks. But I keep coming back. I am The Trooper!

THUNDERDOME LOSER 2021


Este é o único fórum da internet onde merdapostagem e esforçopostagem são reconhecidos igualmente pelas suas contribuições culturais. Foi uma honra.

dead gay comedy forums
Oct 21, 2011


Puta que pariu, isso tava fadado a acontecer eventualmente

A melhor SELEÇÃO INTERNACIONAL da merdapostagem de esquerda brasileira presente. Um prazer, camaradas.

(btw eu tou lá no bread and roses e é bom, tem bem mais infra e a comunidade vem muito daqui)

bagual
Oct 29, 2010

inconspicuous

dead gay comedy forums posted:

Puta que pariu, isso tava fadado a acontecer eventualmente

A melhor SELEÇÃO INTERNACIONAL da merdapostagem de esquerda brasileira presente. Um prazer, camaradas.

(btw eu tou lá no bread and roses e é bom, tem bem mais infra e a comunidade vem muito daqui)

descola um invite pa nóis cumpade

spivak
May 19, 2010
Porra, sério? Ficava de lurker aqui desde... 2007 talvez. Frequentei com um povo bacana o forum do bosta do izzy nobre, que tambem acabou mesmo depois de migrar. Não consigo usar tweeter ou reddit, vou ter que tentar aprender então?

Cyanide Sandwich
Oct 24, 2010
Eu só lurkava nessa thread mas adoro o conteúdo, se tiver um sobrando pra esse bread and roses, gradiçido

Negostrike
Aug 15, 2015


bagual posted:

Melhor dica foi a tua dos jogos de graa da thread da steam, podes cre que eu peguei uns vrios, pena que s comecei a lurkar l esse ano :v:

Tbm tem o Mastodon da URSAL, cadastrei l e nunca postei, lol, mas quem sabe hora de tentar umas plataformas diferentes depois de 12 anos dessa merda aqui.

Mendigar conta platinum (e também um av no meu caso) naquela thread foi inesquecível. Só digo isso.

Pessoal aqui não topa criar um servidor de Discord, talvez? All the cool kids are doing it.

Plutonis
Mar 25, 2011

Pra ser sincero eu com exceção desse tópico eu já tinha mais ou menos abandonado os fórums desde dezembro mas pessoalmente considero uma puta tragédia a "balcanização" das comunidades daqui em discords porque acho que apenas fortalece a consolidação das mídias sociais nas mãos de corporações leviatãs como twitter/fb/discord assim como a divisão da base de usuários em comunidades completamente isoladas porque acho que a diversidade de malucos, gênios e até mesmo escrotos (e falo isso como um escroto) nos fórums era uma de suas forças. Lowtax é um filho da puta tremendo e eu falo isso há muito tempo, mas um fim tão ignóbil para SA é algo que me desmoralizou e deprimiu mais do que eu esperava.

Taí o post sincero.

joepinetree
Apr 5, 2012
Minha unica preocupacao com mudanca pra discord eh a possibilidade de dox, ja que eh possivel ver servidores em comum e eu estou em servidores relacionados a DSA e etc. Entao um numero de pessoas conseguiria ligar meus posts aqui a minha vida real.

E que merda, o galo vai ser campeao brasileiro esse ano e nao vou poder postar na thread da America do Sul.

frajaq
Jan 30, 2009

#acolyte GM of 2014


acabo de perceber que desde que desisti do facebook (não vou lá desde 2018), esse fórum era o único lugar em que eu discutia assuntos relacionados ao brasil com outros brasileiros

sei lá se vou ter saco de ir em outros lugares pq não gosto muito de mudança

joepinetree
Apr 5, 2012
De fato, foruns com muitos brasileiros na internet acaba sendo central dos minions, e aqui era das poucas excecoes.

dead gay comedy forums
Oct 21, 2011


por incrível que pareça, postar em inglês ajuda e muito hahaha

Negostrike
Aug 15, 2015


Plutonis posted:

Pra ser sincero eu com exceção desse tópico eu já tinha mais ou menos abandonado os fórums desde dezembro mas pessoalmente considero uma puta tragédia a "balcanização" das comunidades daqui em discords porque acho que apenas fortalece a consolidação das mídias sociais nas mãos de corporações leviatãs como twitter/fb/discord assim como a divisão da base de usuários em comunidades completamente isoladas porque acho que a diversidade de malucos, gênios e até mesmo escrotos (e falo isso como um escroto) nos fórums era uma de suas forças. Lowtax é um filho da puta tremendo e eu falo isso há muito tempo, mas um fim tão ignóbil para SA é algo que me desmoralizou e deprimiu mais do que eu esperava.

Taí o post sincero.

Entendo e acho razoável. Eu mesmo já tava nuns servidores de goons faz um tempo e como já ando acostumado com Discord fiz essa sugestão. É uma pena que o fórum dependa de um abusador cuzão até porque não tenho mais saco e paciência pra fóruns tirando este.

Os mods e admins pelo visto estão tentando ver como preservar o SA sem o baixoimposto, mas não to contando com isso.

Grand Fromage posted:

The mod and admin team is all in agreement we can't and won't continue with Lowtax around. We also agree that this is the best community on the internet and it would be hosed up to lose it because of one person. So, we are trying to preserve it. I am hopeful that will be possible, but if Lowtax refuses to give up the forums then that's the end of it.

Plutonis
Mar 25, 2011

https://www.youtube.com/watch?v=PW0OloBMTa0

The Unnamed One
Jan 13, 2012

"BOOM!"
Me registrei no B+R e C-SPAM 2.0, mas não vou mentir que preferiria que o Lowtax largasse mão do controle do fórum (lol nem fudendo)

Se tiverem um Discord pra recomendar mandem aí (ou por DM, se acharem melhor)

Fogo nos racistas. Fogo nos fascistas.

nerdz
Oct 12, 2004


Complex, statistically improbable things are by their nature more difficult to explain than simple, statistically probable things.
Grimey Drawer
fazer o que né, que porra é essa ai de bread and roses provavelmente nao vou ter saco mas vamos o que acontece

joepinetree posted:

Minha unica preocupacao com mudanca pra discord eh a possibilidade de dox, ja que eh possivel ver servidores em comum e eu estou em servidores relacionados a DSA e etc. Entao um numero de pessoas conseguiria ligar meus posts aqui a minha vida real.

E que merda, o galo vai ser campeao brasileiro esse ano e nao vou poder postar na thread da America do Sul.

eu só uso discord pros canais da galera daqui entao não é problema. é só criar uma conta separada imagino

Negostrike
Aug 15, 2015


The Unnamed One posted:

Me registrei no B+R e C-SPAM 2.0, mas no vou mentir que preferiria que o Lowtax largasse mo do controle do frum (lol nem fudendo)

Se tiverem um Discord pra recomendar mandem a (ou por DM, se acharem melhor)

Fogo nos racistas. Fogo nos fascistas.

Faz um tempo que tô nesse, pessoal bem gente fina e sem muita GBSzisse
https://discord.gg/srsoc

Entrei nesse hoje, andaram divulgando no GBS mas parece ok também
https://discord.gg/C774hyx

E tem uma pletora de servidores mais específicos (sobre jogos e o escambau)
Tem o servidor principal do SA aí mas algum admin porra louca me baniu por um motivo idiota demais.
https://goondiscordnetwork.com/

The Unnamed One
Jan 13, 2012

"BOOM!"

Negostrike posted:

Faz um tempo que tô nesse, pessoal bem gente fina e sem muita GBSzisse
https://discord.gg/srsoc

Entrei nesse hoje, andaram divulgando no GBS mas parece ok também
https://discord.gg/C774hyx

E tem uma pletora de servidores mais específicos (sobre jogos e o escambau)
Tem o servidor principal do SA aí mas algum admin porra louca me baniu por um motivo idiota demais.
https://goondiscordnetwork.com/

🤙🏻🤙🏻

E:

nerdz posted:

fazer o que né, que porra é essa ai de bread and roses provavelmente nao vou ter saco mas vamos o que acontece

https://forums.somethingawful.com/showthread.php?noseen=0&threadid=3929079&pagenumber=3&perpage=40#post505950275

É o que temos. Quem não quiser pagar 10 dol pelo registro (qualquer brasileiro vivo) só mandar uma mensagem prx Queen Combat

The Unnamed One has issued a correction as of 18:09 on Jun 24, 2020

dead gay comedy forums
Oct 21, 2011


tem uma chance do negócio dar bom porque o baixoimposto (nunca pensei nisso e rachei aqui) tá sendo mordido nos calcanhares pelo que a galera tá postando

a comunidade em si é muito maior do que ele afinal, e quem tá investido em tocar ela, tomara que consiga resolver esse e outros problemas

Symbolic Butt
Mar 22, 2009

(_!_)
Buglord
me mandem os convites pras paradas também, valeu

Adbot
ADBOT LOVES YOU

nerdz
Oct 12, 2004


Complex, statistically improbable things are by their nature more difficult to explain than simple, statistically probable things.
Grimey Drawer
é só registrar la com o mesmo nome do forum aqui que eles vao liberar

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Post
  • Reply